Strona Główna » Serwis podatkowy » Marketing w firmie szkoleniowej

Marketing w firmie szkoleniowej

Autor: Ireneusz Poniatowski - Data publikacji: 2020-11-09 11:59:56

Chociaż firm szkoleniowych nie brakuje na polskim rynku, branża nadal intensywnie się rozrasta. Kursy i szkolenia to popularna forma podnoszenia nie tylko własnych kwalifikacji, lecz także kompetencji pracowników.

Fakt, że w branży jest coraz ciaśniej. Żeby założyć własną firmę szkoleniową trzeba być naprawdę konkurencyjnym i zaoferować klientom coś unikalnego. Nawet jeśli organizujemy proste szkolenia w zakresie wiedzy o podatkach, powinniśmy zadbać o odpowiedni kontent, jak również nazwę szkolenia i samą formę zajęć. Pamiętajmy o tym, że coraz więcej wiedzy specjalistycznej można znaleźć w internecie. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło: pity 2020, a rozwinie nam się pełna lista tematów, dotycząca danego zagadnienia. Powinniśmy zatem tak skonstruować program szkolenia, aby był wartościowy i atrakcyjny dla odbiorcy.

Samo założenie firmy szkoleniowej jest stosunkowo proste i nie wymaga dużego nakładu kosztów. Zwłaszcza jeśli posiadamy odpowiednie kwalifikacje i możemy prowadzić szkolenia samodzielnie. Oczywiście jeśli myślimy o dalszym rozwoju działalności, trzeba sukcesywnie poszerzać ofertę, a to z kolei wymaga zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych trenerów. Współpraca z najlepszymi specjalistami to zasadniczo najważniejszy aspekt tego typu działalności. Nie należy jednak zapominać o skutecznej promocji. Szczególnie w branży, w której panuje tak duża konkurencja, sugestywna i fachowo zaprojektowana identyfikacja wizualna firmy może zdziałać wiele dobrego.

W przypadku firmy szkoleniowej z pewnością sprawdzi się marketing relacji oraz intensywna promocja w sieci. Wszelkie działania public relations powinny się skupiać przede wszystkim na budowaniu wizerunku eksperta. Firma tego typu nie może sobie pozwolić na publikację bezwartościowej treści. Wszystkie artykuły, infografiki czy filmy instruktażowe powinny zawierać interesujący i wartościowy kontent z danej dziedziny. Planując działania marketingowe, pamiętajmy o tym, by wybrać właściwe kanały komunikacji, z których korzystają nasi potencjalni klienci.